Spørgeskemaundersøgelser, interviews og observationer – en metodehåndbog (e)

Hvis viden er vigtig, er metoder til at indsamle viden også vigtige! Denne metodehåndbog handler om, hvordan du laver og gennemfører gode spørgeskemaundersøgelser, interviews og observationer.

Spørgeskemaundersøgelser, interviews og observationer – en metodehåndbog er i al sin enkelhed en hjælp til at undgå de værste faldgruber i arbejdet med at indhente ny viden.

Når viden er vigtig, er måden, du indsamler viden på, også vigtig. Derfor er det afgørende, at du følger de grundlæggende metodiske spilleregler, når du indsamler viden. En godt gennemført undersøgelse styrker din troværdighed. En dårlig undersøgelse gør det modsatte.

I bogen gennemgås den grundlæggende sociologiske metode – skridt for skridt, lige fra viden om hvad holdninger er, til praktiske anvisninger på hvordan du opbygger fx dit spørgeskema.

ISBN: 978-87-94031-50-9

Licensperioden er 24 måneder

DKK 248,75 inkl. moms